Communicatie
Inwoners, ondernemers en andere stakeholders in een gebied betrekken bij huisvesting of gebiedsontwikkeling. Krijg verbetervoorstellen voor uw project en verminder de kans op vertragingen. U krijgt een plan van aanpak en een georganiseerd proces die dit helemaal verzorgd.
Omgevingsparticipatie
Bouwen is een complex samenspel tussen verschillende partijen met evenzoveel belangen. Bouwen is communiceren met alle betrokken partijen, maar ook met de omgeving, de buitenwereld, online en offline.
Voor de gemeente Almere, provincie Flevoland, Almeerse bedrijfsleven en Flevolandse kennisinstellingen hebben wij meer dan 250 projecten georganiseerd voor hun klanten, relaties, omgeving, inwoners, bestuurders en andere stakeholders. De projecten hebben tot doel om te netwerken, samenwerken, promoten, verkopen, draagvlak vergroten, participeren en/of te informeren.
Vanuit die ervaring richten we ons vandaag de dag op omgevingsparticipatie. Hierbij maken we van betrekken van de omgeving voor uw project niet een last maar juist een kans. Door het proces zo in te richten dat de omgeving zich betrokken voelt en haar stem heeft laten horen. Met transparant en eerlijk zijn, afbakenen van kaders en een oprechte relatie aangaan. Het voorkomt gedoe later in het proces en het kan uw project verrijken met verbeteringen.
We kunnen op verschillende wijzen de omgeving betrekken: bij de planvorming, het toetsen van ideeën tot en met een intensievere betrokkenheid bij de uitvoering van het project.
We brengen meer mee dan het maken van een plan van aanpak en het coördineren van de uitvoering van omgevingsparticipatie. We durven anders te kijken naar problemen en uitdagingen en komen daarmee ook met andere en vernieuwende oplossingen. Vanuit onze eigen ervaring bouwen we teams en brengen mensen en belangen bij elkaar.
Koper betrokkenheid/participatie
Wil je economisch gezien meer uit het bouwproject halen én de toekomstige bewoners een positieve ervaring meegeven met jou als projectontwikkelaar? Dat kan je doen door samenwerking te bieden in plaats van een meerwerklijst.
Bijvoorbeeld de definitieve kamerverdeling in de woning. Je kan op georganiseerde wijze de kopers hier zelf over laten nadenken. We geven dan kaders mee waarbinnen ze dit kunnen doen en laten ze kiezen uit de beste ideeën. Door deze aanpak slim te vermarkten onderscheid je je ook nog eens in de markt. Dit is slechts een voorbeeld. Het belangrijkste is dit proces goed vooraf te overdenken, te organiseren en verwachtingen te managen.
We doen dit graag voor uw woningbouwproject!
#interviews #opvattingen #meningen #wensen #consultatie #draagvlak #commitment #participatietraject #belanghebbenden #verbeterplan #klankbordgroep #informatiemarkt #acceptatie #beleving #stakeholders
Of het om woningen, een wijk, een gebied of een snelweg gaat; participatie is bij ons in goede handen.